Recomandă şi tipăreşte

color #000000
color #000000

Deshidratarea

 

O piele frumoasă și sănătoasă este o piele bine hidratată. Astfel se menține suplă, elastică, integră, strălucitoare și foarte bine oxigenată. Natura a înzestrat epiderma cu rolul de a asigura o protecție și o hidratare corespunzătoare, prin mecanismele ce limitează pierderile transepidermale de apă.

O piele hidratată are un nivel optim de hidratare situat între 13-15%. În momentul în care concentrația de apă scade sub aceste valori se instalează fenomenul de deshidratare. Lipsa apei din organism este foarte evidentă la nivelul epidermei. Pielea devine uscată, dură, se descuamează, este lipsită de vitalitate. Factorii genetici, lipsa somnului, stressul, fumatul, alimentația, anumite medicamente, condițiile climatice extreme, sunt câteva din motivele ce pot favoriza instalarea deshidratării. Hidratarea adevărată constă în menținerea unei cantități de apă în sânge raportată la nivelul țesuturilor care reflectă echilibrul global dintre apă și sare pe care încearcă să îl creeze corpul dvs. Chiar și băuturile cu cofeină, precum cafeaua și ceaiul verde sau negru îți aduc o parte din apa de care ai nevoie, dar până la un punct însă. Dar este de dorit să eviți consumul frecvent al băuturilor pe bază de cofeină, pentru că s-ar putea să-ți creeze o stare de anxietate. Poți să consumi apă îmbuteliată, plată sau minerală și de asemenea mai sunt sortimente de apă cu diverse arome pe bază de fructe. Dar acest tip de apă cu arome de fructe, conțin îndulcitori artificiali, deci trebuie să citești cu atenție eticheta înainte de a achiziționa așa ceva. Ceaiurile din plante ar mai fi o opțiune, deoarece dacă le consumi fără adaos de zahăr sau miere nu îți aduc calorii în plus. Unele ceaiuri din plante precum cel de mușetel, tei, sunătoare au proprietăți calmante și vindecătoare.


 

Legumele şi fructele hidratează mai bine 

 

Anumite legume şi fructe zemoase hidratează organismul de două ori mai eficient decât un pahar cu apă, fiind şi o gustare revigorantă pe timpul lunilor fierbinţi de vară. Legumele şi fructele zemoase acţionează ca un aliment şi o băutură încorporate în acelaşi produs, oferind organismului cantităţile de săruri minerale, zahăr natural, aminoacizi şi vitamine care sunt consumate peste zi. În fruntea legumelor şi fructelor zemoase cu acţiune hidratantă se află pepenele verde, care conţine 92% apă, 8% zahăr şi concentraţii importante de săruri hidratante, calciu, magneziu, potasiu şi sodiu. Totodată, pepenele verde este bogat în vitamina C, beta caroten şi licopen, care protejează organismul şi faţă de razele ultraviolete. Datorită conţinutului său bogat în apă (96%) şi balanţei echilibrate de minerale, castravetele are un efect hidratant de două ori mai puternic decât aceeaşi cantitate de apă consumată. Deoarece, conţin extrem de multă apă, aceştia oferă o hidratare optimă pe perioada verii. Sucul de dovlecei reglează tranzitul intestinal şi tratează constipaţia. Deoarece conţin apă în proporţie de 80%, piersicile au un puternic efect de hidratare a corpului, fiind excelente şi în curele de slăbire datorită aportului scăzut de calorii. Ele sunt recomandate în tratarea unor afecţiuni precum anemia, gastrita sau hipertensiunea.